מה זה שחורים?

'שחורים', הפצעונים השחורים שמופיעים בעיקר בעור הפנים ובעיקר באיזור האף נקראים בשפה המקצועית קומדונים. רוב האנשים סובלים מקומדונים, אך אנשים בעלי עור שמנוני סובלים יותר מהתופעה.

הקומדונים מהווים מטרד אסתטי והיגייני משום שמאוד קל להבחין בהם, הם בלי צבע שחור ולעיתים גם בולטים משטח פני עור. הקומדונים הם למעשה השלב הראשוני בהתפתחות פצעי האקנה, והם נחשבים לסוג שקשה להעלים. השחורים לא מסוכנים אם משאירים אותם אבל גם משיקולי היגיינה עדיף להיפטר מהם. השחורים יכולים להופיע בכל מקום בעור האדם, באף, באוזניים, בגב ובחזה, ולמעשה בכל אזור, ככל שהעור שמנוני יותר כך עולה הסיכוי להופעת קומדונים.

מה הגורם להופעת השחורים?

כשעודף שומן שמופרש מבולטות החלב (הנקרא סבום) מגיע לפני העור ומתערבב בין היתר עם תאי עור מתים, חוסמים את פתחיהם של זקיקי השערה. צבען הטבעי של הפרשות אלו לבן, אך ברגע שהן באות במגע עם האוויר הן מתחמצנות, מה שיוצר את צבען השחור. השחורים למעשה נוצרים אך ורק במקומות זקקי השיערה, באף ישנה כמות נכבדת של זקיקי שיערה קטנים וצפופים ומשום כך התופעה יותר שכיחה באזור האף.

איך נפטרים מהשחורים?

יש המון דרכים ושיטות להוצאת השחורים. יש לזכור שבסיס הקודמון נמצא בעומק זקיק השיערה, כך שיש לבצע טיפול עמוק שיצליח להגיע לעומק פני העור. כאן תוכלו לקרוא בהרחבה על הוצאת שחורים.